Moji milí,

rok utekl jako voda a nastalo loučení.

Přeji vám, aby na všech vašich dalších cestách za dobrodružstvím jste potkávali jen samé prima kamarády.

Tak tedy šťastnou cestu a krásné prázdniny.

Vaše paní učitelka

 

------------------------------------------------------------------

23.

1. Dát do vzorného pořádku sabikáře a učebnice Aj. Některé mají bohužel potrhané listy, ty je nutné přelepit izolepou. Pokud děti učebnici přinesly domů, neprošla kontrolou.

2. Znovu překontrolovat ŽK a nechat podepsat (mrkněte na str. 8 a na Prk)

Omlouvám se, ale práci na pc mi znemožňuje (zpomaluje) konverze.

3. Na úterý 24. 6. přinést hadřík a saponát vhodný pro malé tlapičky.

------------------------------------------------------------

 

19. a 20.

písanka str. 32 (opakujeme tvrdé a měkké slabiky)

M str. 12

Přes víkend dát do vzorného pořádku učebnice - nenechte lepení na dětech

-------------------------------------------------------------

17. 6.

Písanka str. 23 - přinést až ve čtvrtek

 Na zítra připravit batůžek, sportovní oblečení a odznáček.

Odcházet budeme raději již v 7. 50 hodin od vchodu, kterým děti přicházejí do školy.

------------------------------------------

16. 6.

M str. 11/ 3

Pamětné sčítání do 20 - každý den

Hlasité čtení

--------------------------------------

13. 6.

Písanka str. 30 (slabiku 3x, slova 1x)

Přinést list se zlatým klíčem - Písmenkov

Hlasité čtení a pamětné sčítání do 20 (př. 9 + 7, 4 + 7, atd.)

-----------------------------------------------------

12. 6.

Písanka str. 36

Předat rodičům volební lístky

Na pátek 13. 6. přinést matematiku 3. díl.

I nadále pokračovat v hlasitém čtení. Většina dětí dělá velké pokroky, u jiných je znát, že nečtou nahlas.

---------------------------------------------

11. 6. - na čtvrtek

Prk str. 66 - úkol jsme si ve škole ústně procvičili (nákup - správný obchod)

Hlasité čtení

Pamětné počítání

-----------------------------------------

10. 6. - na středu

Písanka str. 17

Hlasité čtení

Pamětné počítání

--------------------------------

9. 6.

M str. 8/ 6

Hlasité čtení

Pamětné počítání do 20

-------------------------------------------

6. 6.

Aby se mozek dětí nezavařil :-) (teploty mají vyšplhat až k 30 stupňům), úkol je v prvouce na str. 64.

Pokračujeme s hlasitým čtením a doplňujícími otázkami k přečtenému.

M - pamětné sčítání do 20

V pondělí přinést sešit z M 3. díl

--------------------------------------------

5. 6.

Písanka str. 13

Pamětné sčítání do 20 s přechodem desítky

Hlasité čtení

--------------------------------------

4. 6.

M str. 7/ 4

Hlasité čtení s porozuměním

-------------------------------------------------

30. 5.

Písanka str. 9

M -sčítání do 20 s přechodem přes desítku

Hlasité čtení s porozuměním

Zopakovat a docvičit básničku o čmelákovi

-------------------------------------------

29. 5.

Písanka str. 5 (1 řádek + 3 slova)

Hlasité čtení

------------------------------

28.

M str. 5/ 4, 5

Sčítání do 20 s přechodem desítky

Hlasité čtení + vyprávění s rodiči nad fotografiemi

--------------------------------------------------

 

27. 5.

Písanka str. 6 (8 slov)

Sčítání do 20 s přechodem desítky

Hlasité čtení + vyprávění s rodiči nad fotografiemi

---------------------------------------------------------

23. 5.

Písanka str. 1

-------------------------------

22. 5.

M str. 3/ 2, 3

Hlasité čtení - dbáme na interpunkci

------------------------------------------------------------

21. 5.

Písanka str. 40 - 5 vět (husu píšeme zítra ve škole)

M - pamětné sčítání a odčítání, odpovědi na otázky ve slovních úlohách

Hlasité čtení

--------------------------------------------

19. 5.

M 4/A str. 2/1 - prac. sešit přinést až ve středu

Hlasité čtení 

------------------------------------------------------------------------

16. 5.

Písanka str. 36, 37

Hlasité čtení - procvičování měkkých a tvrdých slabik v textu, interpunkce

M - procvičování sčítání a odčítání do 20

V pondělí 19. 5. přinést 35,- Kč za foto třídy, skupinové foto /2 žáci/ - 25,- Kč.

-------------------------------------------------------------------

15. 5.

M str. 31/ 4

Hlasité čtení

--------------------------------------------

14. 5.

Písanka str. 34 (nadpis a 4 věty - věřte dětem :-)   )

Hlasité čtení

Sčítání a odčítání do 20, jednotky míry, obsahu a váhy

-------------------------------------------------------------------------------

13. 5.

Písanka str. 32 (6 řádek)

Pamětné sčítání a odčítání 0 - 20

Hlasité čtení - slova se slabikami   - bě, - pě, - vě

--------------------------------------------------------------

12. 5.

M str. 25/ 2

Hlasité čtení

----------------------------------------------

7. 5.

Písanka str. 28, 29

M str. 27 - slovní úloha

Hlasité čtení - dáváme pozor na znaménka za větou, pečlivé čtení slov se skupinou di (dy), ti (ty), ni (ny)

----------------------------------------------------------

6. 5.

Písanka str. 27 - 2 řádky

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

Zítra se učíme podle pátečního rozvrhu (pro nás tedy žádná změna). :-)

---------------------------------------------------------------

5. 5.

M str. 26/ 1

Hlasité čtení

Urychleně prosím odevzdat přihlášku na výlet + peníze.

Na pondělí 12. 5. prosím přinést obyčejné květináče (z vypálené hlíny) s hlínou, ubrousky dle výběru dětí.

-------------------------------------------------------------------------

30. 4. - 4. 5.

písanka str. 24 (6 řádek - 1 slovo)

písanka str. 26 (slova vždy 1x = 6 slov)

křížovka

------------------------------------------

25. 4.

Písanka str. 22 - jen jména

Pamětné počítání do 20

Hlasité čtení

Na pondělí prosím znovu přinést metr.

-----------------------------------------------------------

24. 4.

Trénujeme paměť dětí :-)

Přepis 3 vět.

------------------------------------------

23. 4.

PL - M nebo ČJ (individuální procvičování)

Hlaité čtení

Sčítání a odčítání do 20

-----------------------------------------

22. 4.

M str. 22/ 4 + 23 = 2 modré sloupečky

Hlasité čtení

---------------------------------------

16. 4.

M str. 20/5

PL

Přeji vám všem krásné Velikonoce.

----------------------------------------------

14. 4.

Písanka str. 18 (slova vždy 2)

Procvičování sčítání a odčítání 0 - 20

Hlasité čtení

-------------------------------------------------

11. 4.

M PS str. 16/ 3

Písanka str. 16  - 3 slova

Hlasité čtení

10. 4.

Písanka str. 15 (vždy pouze 1 slovo)

Pamětné sčítání a odčítání do 20

Hlasité čtení

-------------------------------------

9. 4.

M str. 15/ 5

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 20

---------------------------------------------------

8. 4.

M str. 61/ 3, 4

Procvičování sčítání a odčítání 0 - 20

Hlasité čtení

-----------------------------------

7. 4.

Písanka str. 11 - slova s písmenem k pouze 1x

Na zítřek Píditele + doplnění v prvouce str. 41 - 50

Pamětné sčítání do 20

Hlasité čtení

--------------------------------------------

4. 4.

M str. 12/ 3

3. 4.

Na pondělí 7. 4. přinést knihu F jako Fík (prosím, poznamenejte si).

Na úterý 8. 4. přinést píditelský deník (prosím, poznamenejte si).

Písanka str. 9, 10

Hlasité čtení - s rodiči

-------------------------------------------------------

2. 4.

M str. 13/ 2

Sčítání do 20 bez přechodu 10

Hlasité čtení

-------------------------------------

1. 4.

Písanka str. 8 (5 řádek)

Hlasité čtení - nutné

Pamětné sčítání a odčítání do 20

Prk na 3. 4. str. 57

--------------------------------------------

31. 3.

M str. 11/ 6 - do sešitu

Hlasité čtení - nutné

 

28. 3.

Písanka str. 5

Slabikář str. 71 - v pondělí budeme s pohádkou pracovat

Pamětné sčítání a  odčítání do 10 - některé děti s tím ještě bojují

DOLÉČIT KAŠLE, RÝMY A JINÉ NEDUHY.  ;-)

---------------------------------------------------------------------------

27. 3.

PL - pracovní list

Pamětné počítání

----------------------------

26. 3.

Písanka str. 3 - 5 řádků (zítra přibalit do batůžku)

Pamětné sčítání a odčítání do 10, počítání do 20

Hlasité čtení

-----------------------------------------------------------

24. 3.

M F str. 63/ 1, str. 64/ 2 - zítra sešit nenosit

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

------------------------------------------

21. 3.

M str. 5/ 3

Sčítání a odčítání do 10, porovnávání čísel do 20

Hlasité čtení

------------------------------------------------

20. 3.

Písanka 3 str. 1 (4 řádky)

Počítání do 20 + stále procvičujeme sčítání a odčítání do 10

Hlasité čtení

-------------------------------------------------------------

19. 3.

M 3 str. 4/ 4

Dovyloupat geometrické tvary, barevná kolečka, atd. - vložit do podepsané obálky

Hlasité čtení

Procvičování sčítání a odčítání do 10

---------------------------------------------------------

18. 3.

Písanka str. 35

Sčítání a odčítání do 10, počítání do 20

Vyloupnutí peněz, zandání do podepsané obálky

Hlasité čtení

---------------------------------------------------

17. 3.

M 3. díl str. 3/ 1

Hlasité čtení

Počítání do 20

------------------------------------------------

14. 3.

M str. 32/ 1

Procvičit a doučit básničku

Pamětné počítání

Hlasité čtení

------------------------------------------

13. 3.

Písanka str. 36 + 38 (celkem 3 řádky)

Pamětné sčítání a odčítání do 10

Hlasité čtení

------------------------------------------------------------------

12. 3.

M str. 30/ 3, 4, 5

Hlasité čtení

-----------------------

11. 3.

Prk str. 46/ modrý rámeček

Hlasité čtení

Pamětné sčtání a odčítání do 10

Zítra přinést učebnici - Fraus 2 + peníze za publikace (případně publikace)

-------------------------------------------------------------

10. 3.

M PS str. 30/ 1

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 10

Prosím, navštivte i naše další rubriky. Někde zjistíte, co si mají děti přinést na Pcv, jinde najdete práce dětí. :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------

7. 3.

Písanka str. 30 (počet slov ví děti, víc jim věřte :-)  )

Pamětné sčítání a odčítání do 10

Hlasité čtení

------------------------------------

6. 3.

Opis slov a správné zařazení - str. 57

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

Zopakování básničky o ovečce - rubrika Básničky, jazykolamy...

Na pondělí 10. 3. prosím přinést vatové tyčinky. Děti je budou potřebovat na pracovní vyučování.

--------------------------------------------------

5. 3.

M str. 29/ 4 zelený rámeček

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 10

--------------------------------------------------

4. 3.

Prosím, překontrolujte dětem batohy. Mají zde ovčí vlnu, která je ještě vlhká. :-)

Nad fotografiemi ve velkém fotoalbu vám děti mohou vyprávět o dnešním dni na Toulcově dvoře.

----------------------------------------------------------

3. 3.

Úkol až na středu 5. 3.

PL - slova se z

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 10

-----------------------------------------------------------

28. 2.

Písanka str. 29 - každé slovo pouze 1x

Hlasité čtení

Pamětné sčítání

Na pondělí přinést dřevěný kolíček.

V úterý návštěva Toulcova dvora - viz plánované akce

-----------------------------------------------------------------

27. 2.

M PS str. 26/ 6

Hlasité čtení

---------------------------------

26. 2.

Písanka str. 23 - 4 řádky

Pamětné sčítání do 10

Hlasité čtení

---------------------------------------------

25. 2.

M str. 26/ 7 - zelený rámeček

Hlasité čtení

Do 27. 2.  doučení a zopakování básničky ze slabikáře

---------------------------------------------------------------------------------

24. 2.

Písanka str. 21

Sčítání do 10

Hlasité čtení

Postupné doplnění zameškané látky

-----------------------------------------------------------

13. 2.

Písanka str. 20 (3 slova a 2 slova)

Oprava v písankovém sešitě

Pamětné sčítání do 10

Hlasité čtení

---------------------------------------------------------

12. 2.

M str. 22/ 7 - 2 sloupečky

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 9

------------------------------------------------------------------

11. 2.

M str. 23/ 2

Hlasité čtení

Procvičování sčítání a odčítání do 9

--------------------------

10. 2.

M PS str. 22/ 5

Pamětné sčítání a odčítání do 9

Hlasité čtení

-------------------------------------------

7. 2.

ČJ - pracovní list

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání + cvičit rozklad čísla

------------------------------------------------------------------------

5. 2.

M str. 49/ 3, 51/ 3

Hlasité čtení

Pamětné počítání

-----------------------------------------------------------------------

4. 2.

Písanka str. 15 - pouze slabiky

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

-------------------------------------------------------------------

3. 2.

M PS str. 19/1 

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání do 9

Úkol pro rodiče:

Vyplnit dětem přihlášku a obratem poslat zpět :-)

Ve středu 5. 2. přinést peníze za Aj na 2. pol. (prosím nenosit dříve)

------------------------------------------------------------

 


 

30. 1.    

Oslava vysvědčení 

Čtení s rodiči - dopisy dětem

PL = M + ČJ

-----------------------------------------------------------------------

29. 1.

Písanka str. 11 bez posledního řádku (snažíme se psát krásně a pozorně, se psaním nespěcháme)

Hlasité čtení

Rozklad čísel 0 - 9

--------------------------------------------------------------

28. 1.

Cviky str. 8 (2 řádky)

Hlasité čtení (dnes jsme přibrali novou hlásku)

Pamětné sčítání 0 - 9

--------------------------------------------------

24. 1.

Písanka str. 8

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

-------------------------------------------------------------------

23. 1.

Psaní str. 9 - bez posledního řádku

Hlasité čtení

Pamětné počítání

22. 1.

M str. 12/ 6 přepis a výpočet sloupečků

Čtení

---------------------------------------------------

 

20. 1.

Píditel - Vánoční příběh

Čtení

Pamětné počítání

------------------------------------

17. 1.

Písanka str. 4

Hlasité čtení

Pamětné sčítání a odčítání

---------------------------------------------------

15. 1.

Písanka str. 3 (4 řádky, čárku nad slabikou nebo nad slovem píšeme úplně na konec)

Hlasité čtení

Pamětné sčítání do 8

-----------------------------------------------

14. 1.

M F - domeček

Hlasité čtení

------------------------------------------------

13. 1.

Písanka str. 23

Hlasité čtení

Procvičování sčítání a odčítání (7, 8)

----------------------------------------------------

10. 1.

Písanka - pouze dva řádky (ovšem krasopisně :-)  )

Procvičování pamětného sčítání a odčítání do 7- 8

Hlasité čtení

 

9. 1.

M - pracovní list

Hlasité čtení

Nácvik jazykolamu Ta teta to tam mete, mete to tam ta teta.

Prosím, překontrolujte dětem, zda mají doplněné prac. sešity z prvouky (str. 30 - 37) + PS z M.

---------------------------------------------------------------------------------------

8. 1.

M 2. díl str. 2/ 1, 2

Procvičování hlasitého čtení, čtení slabik, slov a vět s hláskou z, Z

--------------------------------------------------------------------------------------------

6. 1.

- Písanka str. 16 - 3 řádky

- Prk = doplnění zameškané látky na str. 37 (stačí do čtvrtka)

Pokud přejdete do rubriky Pro stonálky, zjistíte i M.

- Hlasité čtení

Úkol pro rodiče:

a) Dopsat do ŽK omluvenky

b) Podepsat v ŽK sdělení o konání TS

------------------------------------------------------------------

12. 12.

Prk str. 33 - obrázek

Hlasité čtení

--------------------------------------------------------------------------

11. 12.

Rozcvičení ruky, správné sezení a držení tužky

Písanka str. 14 (2 řádky), str. 14 (1 řádka)

Hlasité čtení

----------------------------------------------------------------------------

9. 12.

Rozcvičení ruky

Písanka str. 12 - dohled maminek na správné držení tužky při psaní a na správné sezení

Hlasité čtení

Příprava batůžku (jedeme do knihovny) - pláštěnka, penál, svačina, pití, čip, bačkory

---------------------------------------------------------------------

29. 11.

Písanka str. 10 - 4 řádky

Hlasité čtení + práce na rodokmenu

----------------------------------------------------------------

28. 11.

M str. 27, 28

Hlasité čtení

Rodokmen - strom  na libovolný formát

_________________________________________

27. 11.

Písanka str. 6 (1 řádek), 7 (1 řádek)

Hlasité čtení

________________________________________

26. 11.

M str. 28/1, 2

Hlasité čtení

-------------------------------------------------------------------

 

22. 11.

Písanka str. 8 = 2 řádky

Písanka str. 4, 5 = vždy po jednom řádku předepsaných písmen -

Úkol mají děti přinést až v úterý, jelikož v pondělí jedeme na výlet.

Hlasité čtení

-------------------------------------

21. 11.

M str. 27/ 1

Hlasité čtení

Na čtvrteční prvouku pokud možno přinést různé fotografie rodinných příslušníků.

-----------------------------------------------------------------------------------

18. 11.

Písanka str. 9 - 2 řádky

Hlasité čtení

Na zítřejší den připravit batůžek - viz mail.

----------------------------------------------------------------------------

15. 11.

M str. 25 - zapiš a vybarvi

Hlasité čtení

Uvolňovací cviky

Všechny děti chválím za obrovskou snahu  při psaní.

14. 11.

M  str. 23 odčítání

Hlasité čtení

Uvolňovací cviky

------------------------------------------------------------------------------------------

13. 11.

M str. 32/ 4

Hlasité čtení

Připomínám zítřejší návštěvu zubní lékařky - s sebou kartáček a pastu.

Prosím, znovu nahlédněte do akcí.

____________________________________________________

12. 11.

a) Písanka str. 6 (3 řádky) 

b) Hlasité čtení

 

11. 11.  

M str. 22 (dominové karty)

Hlasité čtení

Některé děti - rozkládání a skládání slov na jednotlivé hlásky

Úkol pro rodiče:

Vystřihnout písmeno T, t

Podepsat dětem slabikář

Prosím, navštivte rubriku Akce!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

8. 11.

Písanka str. 6 - 2 řádky

Hlasité čtení

Některé dětI si procvičí a doplní:

- správné držení psacího náčiní

- M  str. 19  - odčítání (všechny 3 rámečky)

 

--------------------------------------------------------------------------

7. 11.

Písanka str. 4 (1 řádek), 5 (také jeden řádek - střídání číslic 4, 5, 7)

Hlasité čtení

Na pondělí 11. 11. přinést slabikář.

----------------------------------------------------------------------------------------

6. 11.

PL = netopýři - Vybarvit stejnou pastelkou netopýry, kteří k sobě patří (obě křídla dají výsledek) 

Vážení rodiče, ráda bych dětem vynahradila pátek. Prosím, na 6. 11. znovu dětem připravte kostýmy bubáčků. Proběhne Strašidlácké učení a rej strašidel a strašidýlek. Do batůžku dětem vložte Aj (jiné pracovní sešity nebudou třeba). Pokud opět dětem nachystáte strašnou strašidláckou svačinu, bude to prima.

Písanka 1 str. 1 = 2 řádky

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

25. 10. - 1. 11.

2 pracovní listy

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení + správný úchop tužky

b) 2 řádky v písance (ryby, ryby a vlaštovky)

c) Hlasité čtení

d) Příprava na zítřejší Strašidlácké učení

Děti dnes dostaly 2 pracovní listy, které mají postupně vyplnit přes prázdniny a ředitelské volno. Prosím, nenechte je udělat vše najednou. Každý den udělejte s dětmi kousek.

Zároveň prosím zaslat potvrzující zprávu o účasti dětí v Šestajovicích - posílala jsem mailem. Kontrolujte i spamy, občas některým do spamů padám.

:-(

------------------------------------------------------------------------------------

 23. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení + správný úchop tužky

b) ŽA str. 37

c) Hlasité čtení (někdo i počítání :-( )

Prosím, vystřihněte dětem v ŽA str. 47 a podlepte ji tvrdším kartonem. Jednotlivé kartičky mohou vystříhnout děti.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 22. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení + správný úchop tužky

b) Cvik - prac. list

c) Hlasité čtení

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 21. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení + správný úchop tužky

b) Písanka str. 5 - pouze 2 řádky

c) Hlasité čtení

------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení + správný úchop tužky, trénování horního zátrhu

b) M str. 17 - počítání puntíků a zapisování čísel (vždy celou řádku)

c) Hlasité čtení

d) Kurýrování kašle a rýmy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 17. 10.

a) Uvolňovací cviky, správné sezení - důsledná kontrola

b) Písanka str. 31 - 2 řádky Leze šneček na kopeček...

c) Hlasité čtení

d) Opakování básničky

----------------------------------------------------------------------------------------------

 16. 10.

Dnes jsme se učili básničku Indiáni (naleznete u básniček). Každý den si ji budeme opakovat. Pokud budeme básničku umět, dostaneme jedničku.

Hada od paní Zámostné dnes dostal: Dmitriy, Míša a..? (3. jsem zapomněla) :-(

a) Uvolňovací cviky, dbáme na lehké držení tužky

b) M str. 16/ 2 (obě slovní úlohy - napřed ústně, pak grafické znázornění pomocí puntíků + výpočet) Odpověď nepíšeme!

c) Hlasité čtení

d) Děkujeme za obr dýni. Prosím, kromě přírodnin připravte dětem na pondělí lžíce. Dýni společně vydlabeme.

Zvládnete dětem vytvořit strašidláckou svačinu? Fotografii přikládám jako inspiraci.

 

Prosím, navštivte sekci O nás - u nás a Akce.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 15. 10.

a) Uvolňovací cviky

b) písanka str. 1 - 1 řádek nul

c) hlasité čtení

Na pondělí 21. 10. přinést látkového hada. Dnes paní Zámostná přinesla 3 hady. Na TS jste ji někteří oslovili a požádali o zakoupení.

---------------------------------------------------------------------------------------

 14. 10.

a) Uvolňovací cviky

b) ŽA str. 17

-------------------------------------------------------------------

 11. 10.

a) Uvolnění ruky, uvolňovací cvičení

b) Písanka - jeden řádek KRÁSNÝCH trojek

c) Hlasité čtení, skládání slabik, slov x rozkládání slov na slabiky

Listy přinést až na úterý, aby dětem vydržely co nejdéle čerstvé.

----------------------------------------------------------------------------------

10. 10.

a) Uvolnění ruky, rozcvičení, uvolňovací cviky

b) Postupujeme po psích stopách. Kolik získáme pejsků?

Zdatnější čtenáři čtou ucelený text - nahlas.

Úkol pro rodiče:

Vystřižení písmene P, p.

--------------------------------------------------------------------------------------------

8. 10.

a) Uvolnění a rozcvičení ruky

b) písanka str. 2 (pouze 2 řádky) - přinést až ve čtvrtek = zítra máme branný den

c) Hlasité čtení (dle možností dětí - hlásky, slabiky, slova, věty, ucelený text)

Úkol pro rodiče:

- Na čtvrtek dětem nastříhat tečky 1 - 6 (ze sady číslic) + znaky pro porovnávání čísel (větší, menší, rovná se) a znaménko plus

Prosím o doplnění omluvenek do ŽK a podpisů ke známkám.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 7. 10.

a) Rozcvičení a uvolnění ruky (uvolňovat ruku potřebují děti denně)

b) M str. 18 - žlutý čtvereček

c) čtení

Prosím, podepisujte dětem domácí úkoly.

Úkol pro rodiče:

Nastříhat číslice 1 - 6 a poslat po dětech do školy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 4. 10.

a) Rozcvičení ruky, uvolňovací cviky

b) písanka str. 1 - 2 řádky jedniček

c) čtení dle možností

Každý domácí úkol dětem podepisujte.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. 10.

a) Rozcvičení ruky, uvolňovací cviky (lehké vedení tužky - každý den je třeba upevňovat získané poznatky při psaní)

b) M str 15/ 2

c) Slovní fotbal, ŽA - procvičování písmen

Na zítřejší den prosím přinést: příborový nůž (zabalený), lžičku, pokud nemáte umělohmotnou mističku, postačí box od svačiny. Zapůjčíte-li dětem malé prkénko na krájení, bude to prima. Budeme kuchtit a vyrábět dobroty.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. 10.

a) Rozcvičení ruky, kontrola správného sezení a držení tužky, uvolňovací cviky

Chválím všechny pilníky, kteří denně trénují. :-)

b) ŽA str. 15

Poznáme písmenko S, s?

c) Hlasité čtení (případně slovní fotbal - na hlásku, na slabiku)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 10.

 

a) Rozcvičení ruky, cviky - zuby pily (první čára je mírně prohnutá, tuřžka se zastaví ve špici, 2. vedená čára směrem dolů musí být šikmá - nácvik na psací písmena)

b) ŽA str. 30 (auto)

c) hlasité čtení

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 30. 9.

a) Prosím, dodržejte před samotným psaním rozcvičení ruky, nacvičujte stále správné sezení a správný úchop - buďte důslední!

b) cviky (kouř, šikmé čáry, atd.) - dnes nemáme úkol v písance

c) ŽA str. 13

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27. 9.

a) Rozcvičení ruky, nácvik správného sezení (stále nám dělá problémy)

b) písanka str. 25 - dokončení str. (šikmá čára)

c) ŽA str. 32 - čteme žlutý rámeček s pohoupáním (děti mají v ruce tužku a spojují vyslovené hlásky) + čtení dle schopností dětí

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26. 9.

a) Rozcvičení ruky

b) písanka str. 24 - dokončení str. (pozorujeme děti, zda čáru vedou shora dolů a na pastelku netlačí)

c) čtení dle možnosti (ŽA, kniha)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 25. 9.

a) Rozcvičení ruky, správný úchop psacího náčiní - šikmé čáry (v 1. řádku děti čáry obtáhnou - shora dolů, ve 2. doplní, ve 3. obtáhnou, ve 4. doplní

b) čtení (dle možnosti dětí - samohlásky a souhlásku M, L, slabiky s krátkou samohláskou, slabiky s dlouhou samohláskou, krátký text + převyprávění)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 24. 9.

a) Rozcvičení ruky, správné sezení

b) Mírně nakloněný sešit (děti si při práci nesmí sešitem točit) - písanka = rovná čára, dokončení žebříků

Dávejte pozor na správný úchop patelky. Konec tužky by měl směřovat šikmo na rameno. Některé děti si vyvrací ruku. :-(

c) Skládáme a čteme slabiky (krátké i dlouhé)

Úkol pro rodiče:

Prosím, nastříhejte dětem kromě všech samohlásek i písmeno L, l.

Stále ještě noste sběr - viz rubriky akce a pro rodiče.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23. 9.

a) Rozcvičení ruky, správné sezení, správné držení psacího náčiní

b) Písanka = rovná čára str. 19 (vždy spojujeme 2 body)

c) Trénujeme větší x menší

Úkol pro rodiče: Prosím dostříhat všechny samohlásky.

Za týden si děti mají přinést krabičky různého tvaru i velikosti např. od bonboniér

(poslouží nám jako rámeček obrazu), různé přírodniny, které budeme nalepovat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

20. 9.

a) Rozcvičení ruky (zkoušejte s dětmi vlnky a spodní kličky, některým moc nejdou)

b) PS M str. 13 (pouze 2 sloupečky - číslice ještě nepíšeme)

c) Procvičování skládání krátkých a dlouhých slabik (ma x má, mo x mó, atd.)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

19. 9.

a) Rozcvičení ruky

b) písanka str. 17 - nový nácvik velkých a malých vln (některým dětem vlnky nejdou, je potřeba víc cvičit ruku)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 9. Pro děti:

a) Rozcvičení ruky

b) M str. 12 doplňování korálků do určitého počtu, navlékání korálků po 5

Nepočítejte za děti, nekreslete za ně ;-). Časem se vám to vyplatí.

Chválím všechny rodiče, kteří se toužili stát píditeli. :-) Ale úkol byl bohužel pouze pro děti. Prosím, nezasahujte dětem do práce. Cením si každého úsilí, které však projeví samo dítě. ;-)

Pro rodiče:

a) Kontrola přípravy na vyučování

b) Vystříhat dlouhé i krátké I, U

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17. 9.

a) Rozcvičení ruky

b) Vybarvení rybičky - ŽA str. 8 (děti mají mít vybarvenou kytičku = cvičení a zakroužkovanou str. 8)

c) Poprosit rodiče o zakoupení sešitu (Píditele). Jedná se o sešit A4, nejlépe bez linek.

Správného píditele zajímá okolní svět a své postřehy si zaznamenává. Právě pro tento účel poslouží sešit. Do něho si děti budou kreslit, co zajímavého viděly na svých vycházkách, lepit třeba zajímavě zbarvené listy a jiné přírodniny, vstupenky do divadla, pohledy z návštěvy zámku, atd.

 

d) Příprava aktovky za pomoci rodiče

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16. 9. Děti

a) Rozcvičení ruky a správné držení tužky

b) Písanka str. 12

c) Cvičit držení tužky

Rodiče:

a) Nastříhat krátké i dlouhé písmeno o, O.

b) Trénovat s dětmi správné držení tužky a správné sezení (s dětmi, které domů nepřinesly razítko, trénovat poslušnost).

c) Doplnit zameškanou látku a nesplněné úkoly.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13. 9.

a) Rozcvičení ruky

b) Cviky na uvolnění ruky = žába (v náhledu) - na papír žába.pdf (194597)

c) Trénování rozlišení hlásky m na začátku, uprostřed, na konci slova (ŽA)

d) Prosím vystřihnout 1. spísmeno A, a, Á, á - podepsat (v pondělí donést spolu s M, m)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12. 9.

a) rozcvičení ruky

b) cviky na uvolnění ruky - KLUBÍČKO (střídat směry - od středu vpravo x vlevo)

c) pro rodiče :-) - Nastříhat pouze písmeno M, m (podepsané poslat po dětech do školy)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

11. 9.

- uvolňovací cviky = klubíčka (opět přinést ukázat)

______________________________________________________

9. 9.

a) Rozcvičení ruky

b) Kontrola správného sezení a držení pastelky

c) Cvik na uvolnění ruky - vlny na moři (provádíme jedním tahem)

 

Úkol pro rodiče:

- kontrola notýsků a pracovního sešitu

 -------------------------------------------------------------------------------------------------

 6. 9.

a) Vybrat si jeden jazykolam a natrénovat: Šašek plaší myši nebo Sysel svisle visel.

b) Přinést si zástěrku (triko), ubrus a hadřík na Vv.

c) Některé děti stále nemají podepsanou ŽK.

Trénujeme:e každý den:

 

- správné sezení

- správné držení tužky

- uvolňovací cviky

- sebeobsluha

 ------------------------------------------------------------------------

5. 9.

1. Úkol pro rodiče :-) - Vyplnit dotazníky - kroužky, případně doplnit údaje v ŽK

2. Děti - pomazlit maminku (rodiče)

3. Přinést papírové kapesníčky

Prosím, připravujte dětem aktovku dle rozvrhu /týká se to zejména výchov a Aj/ kontrolujte, zda mají děti ořezané všechny pastelky

 

4. 9.  D. ú. (tentokrát spíš pro rodiče) :-)

1. Zítra přinést od rodičů vyplněné žákovské knížky s podpisem.

2. Trénovat s maminkou správné držení tužky.

Trvalý domácí úkol:

Stále nosit penál, žákovskou knížku a notýsek. Pokud děti dostanou domů pracovní sešity, druhý den je zase musí přinést - viz rozvrh.

_________________________________________________________

Půlené vyučování

Vážení rodiče, děti s tímto var. symbolem mají zítra půlené vyučování = 5 hodin:

023, 029, 125, 024, 054, 048, 069, 052, 077, 055, 044, Dmitrij

Ostatní děti jsou skupina B a mají půlené vyučování (5 hodin) v pondělí.

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. 9.

1. Děti si mohou vybrat, zda si doma vyzkouší básničku na rozcvičení ruky Ťap, ťap, ťapičky (naleznete v sekci Předškoláci - úvod - pravý sloupec) nebo zda si doplní poslední část textu včerejší básničky:

Moc se těším, školu znám,

a mám všechno, co mít mám.

Obě básničky jsme ve škole trénovali. První budou používat často - rozcvičení rukou.

2. Přinést si cvičební úbor.

Na hodinu ČJ děti potřebují Živou abecedu. Domů si ji dnes přinesly, aby se pochlubily. Zítra s ní budeme opět pracovat. Nezapomeňte ji dětem přidat do aktovky.

 

 D. ú. Znalost jména, příjmení, bydliště a data narození do konce září

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------